بالاخره پس از انتظارات طولانی macOS Sierra منتشر شد؛ جدیدترین نسخه سیستم عامل اپل برای رایانه های مک که تغییرات ریز و درشتی را در آن مشاهده می کنیم. اگر خبرها را دنبال کرده باشید، حتما می دانید که تعامل با سیری و کلیپ بورد یونیورسال برای قابلیت Continuity برجسته ترین قابلیت های این به روز رسانی هستند.

اما به غیر از این دو مورد مک او اس سیرا قابلیت های کاربردی دیگری هم در چنته دارد که بد نیست پیش از نصب با آن ها آشنا شوید. برای اطلاع از این امکانات دعوت می کنیم که تا پایان مقاله همراه ما باشید.

استفاده از مزایای سیری در مک 

سیرا دستیار هوشمند سیری را به مک آورده تا بتوانید از تمام قابلیت هایش در iOS در رایانه مک تان هم بهره بگیرید. می توانید از سیری بخواهید که وضعیت هوا را برایتان چک کند، تلفظ صحیح کلمات را بیابد، به ارسال ایمیل و جستجوی آنلاین پرداخته و تقریبا هر کاری که طی این سال ها در آیفون انجام می داد را حالا برایتان در مک انجام بدهد.

همچنین سیری می تواند تمام وظایف جستجوی اسپات لایت در مک را هم بر عهده بگیرد. بنابراین قادرید از آن برای جستجوی فایل ها و باز کردن اپلیکیشن ها با فرمان هایی مثل “Open Photoshop” یا “show me PDF files in my Documents folder” استفاده کنید.


هدفمندتر شدن مرکز اعلان ها به لطف سیری

سیری با اضافه کردن قابلیت هایی جدید به مرکز اعلان های مک او اس سیرا، آن را از همیشه هدفمندتر کرده است. به لطف سیری از این پس قادرید نتایج جستجو را به مرکز اعلان ها بچسبانید.

این نتایج جستجو می توانند رویدادهای ورزشی، فهرستی از فایل ها، موضوعات داغ توییتر و هر چیز دیگری که جستجویش کرده اید باشند. این خصوصیت مرکز اعلان ها را به محلی بسیار مفید برای ذخیره اطلاعات تبدیل کرده است.

کپی/پیست یونیورسال میان مک و آیفون و بازگشایی مک با اپل واچ

سیرا با افزودن دو گزینه جدید به قابلیت Continuity مک آن را ارتقا بخشیده، یکی امکان کپی/پیست میان مک و آیفون است و دیگری بازگشایی دستگاه به کمک اپل واچ. اگر اپل واچ داشته باشید دیگر لازم نیست برای بازگشایی قفل رایانه مک تان رمز عبور را وارد کنید.

استفاده از قابلیت دیگر هم بسیار آسان است. کافیست متنی را در آیفون کپی کرده و در مک دکمه های Command+V را بفشارید تا متن کپی شده در رایانه تان پیست شود. مثل تمام قابلیت های Continuity برای استفاده از این مورد هم به روشن بودن بلوتوث در هر دو دستگاه احتیاج خواهید داشت.

همگام سازی پوشه Documents میان دستگاه های مختلف با کمک iCloud Drive

اگر فایل های سند خود را در پوشه Documents در دسکتاپ ذخیره می کنید، احتمال خوشحال می شوید اگر بدانید که حالا به لطف iCloud Drive می توان این پوشه را میان دستگاه های مختلف همگام سازی کرد. از این طریق راحت تر می توانید فایل ها را میان رایانه های مک جابجا کنید.

برای فعالسازی این قابلیت می بایست به System Preferences رفته و سپس تیک فعالسازی iCloud را بزنید.

دسترسی به تمام امکانات جدید اپ Photos آیفون در مک 

اپلیکیشن Photos در سیرا تقریبا از تمام امکانات همین اپ در iOS 10 برخوردار است. این بدان معناست که در مک هم می توانید به تب Memories، قابلیت تشخیص چهره ها و نقشه تصاویر دسترسی داشته باشید.

مثل نسخه iOS اپلیکیشن Photos در مک نیز می تواند اشیاء را درون تصاویر جستجو کند. بنابراین می توانید از آن انتظار داشته باشید که چیزهایی مثل طلوع خورشید، ساحل یا کیک های تولد در تصاویر را برای شما تشخیص بدهد.

گزینه جدید Optimize Storage برای پاکسازی حافظه 

Optimize Storage سیستم خودکار جدیدی است که می تواند مشکل کمبود حافظه در مک او اس سیرا را برطرف کند. اگر از آی کلاد استفاده می کنید حالا رایانه مک شما می تواند بر اساس میزان استفاده تان تصمیم بگیرد که کدام فایل ها را در فضای ابری و کدام ها را در هارد درایو ذخیره کند.

Optimize Storage همچنین قادر به پاک کردن فایل های قدیمی و تکراری و فایل های نصب قدیمی اپلیکیشن ها هم هست تا فضای هاردتان را برای ذخیره محتوای مفیدتر آزاد کند. برای دسترسی به آن می توانید به بخش Apple و سپس About This Mac مراجعه کرده، روی Storage کلیک کنید و در نهایت گزینه Manage را انتخاب نمایید.

آسان تر شدن کار با اپل موزیک 

رابط کاربری اپل موزیک در آیتونز به ظاهر جدیدی مزین شده تا کار با آن از همیشه آسان تر شود. تب جدید For You می تواند شما را برای یافتن آهنگ های جدید کمک کند، و قسمت Browse هم ظاهر جدیدی به خود گرفته تا بتوانید آهنگ های مورد علاقه تان را راحت تر از گذشته پیدا کنید.

امکان اضافه کردن تب های جدید به اپلیکیشن ها

اگر از کار با تب ها در مرورگر سافاری لذت می برید، مطمئنا برای استفاده از آن ها در اپلیکیشن هایتان هم مشکلی نخواهید داشت. در سیرا تقریبا می توان به تمام اپلیکیشن های اپل و موارد شخص ثالث تب جدید اضافه کرد. برای این کار کافیست در هر اپ دکمه های Command+T را بفشارید.

حالت جدید تصویر در تصویر برای مرورگر سافاری

درست مثل آیپد مرورگر سافاری در مک هم به قابلیت تصویر در تصویر مجهز شده  تا بتوانید هنگام بازدید از یک وبسایت، ویدئوهای در حال پخش آن را به کادر کوچکی منتقل کرده و به گوشه صفحه ببرید. در این صورت در عین کار با مرورگر می توانید هر چه دوست دارید را هم به طور همزمان تماشا کنید.

به غیر از امکاناتی که گفتیم، تغییرات دیگری مثل پشتیبانی Apple Pay در سافاری و اموجی های غول آسا در Messages هم به مک او اس سیرا اضافه شده اند.

آیا سیرا را در رایانه مک تان نصب کرده اید؟ نظرتان در مورد تغییرات جدید چیست؟ منتظر نظرات و تجربیات شما از کار با مک او اس سیرا هستیم.

منبع: دیجاتو