قوی‌ترین نمونه از نسل جدید Xeon دارای ۱۸ هسته‌ی پردازشی و ۳۶ تِرِد است و توان مصرفی آن نیز ۱۶۵ وات است. این پردازنده Xeon E7-8890 v3 نام دارد که هر یک از هسته‌های پردازشی آن با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز کار می‌کنند. از ویژگی‌های دیگر این پردازنده می‌توان به حافظه‌ی کش ۴۵ مگابایتی L3 اشاره کرد. نمونه‌ی دیگری از این پردازنده‌ها Xeon E7-8867 است که توان مصرفی آن ۱۶۵ وات است. این پردازنده از وجود ۱۶ هسته بهره می‌برد که فرکانس هر یک روی ۲.۵ گیگاهرتز تنظیم شده است.

سایر پردازنده‌های خانواده‌ی Haswell-EX شامل نمونه‌هایی خواهند بود که از وجود ۱۴، ۱۲، ۱۰، ۸ و ۴ هسته بهره می‌برند. توان مصرفی هر یک از این پردازنده‌ها نیز در بازه‌ی ۱۱۵ تا ۱۶۵ وات جا می‌گیرد. همچنین فرکانس هسته‌های مورد استفاده نیز از ۱.۹ گیگاهرتز تا ۳.۲ گیگاهرتز بسته به پردازنده‌ی مورد نظر تنظیم شده است. برای مثال E7-4820 v3 با وجود ۱۰ هسته روی فرکانس ۱.۹ گیگاهرتزی تنظیم شده است.

XeonE7Int

براساس اطلاعات ارائه شده توسط CPU-World، نسل سوم پردازنده‌های زئون E7 همراه با بهبود‌هایی در مقایسه با نسل‌های پیشین روانه‌ی بازار خواهند شد که از جمله‌ی آن می‌توان به پشتیبانی از حافظه‌‌ی رم‌های DDR4 و پشتیبانی از دستورات AVX و TSX‌ اشاره کرد.