مک بوک پرو جدید اپل ؛ باریک، سبک و قدرتمند

به طور کلی با باریک‌ترین و سبک‌ترین مک بوک پرو روبه‌رو هستیم که در دو رنگ مختلف نقره‌ای و خاکستری فضایی (Space Gray) روانه بازار خواهد شد. نسخه 13 اینچی این لپ تاپ دارای وزن 3 پوند (1 کیلو و 360 گرم) بوده و این درحالیست که ضخامت آن نیز نسبت به 18 میلی‌متر نسل گذشته مک بوک پرو، به 14.9 میلی‌متر کاهش پیدا کرده است.

ترک پد فورس تاچ این لپ تاپ حدود دو برابر بزرگ‌تر از نسل گذشته شده و صفحه کلیک نیز از مکانیزم پروانه‌ای بهره می‌برد. این دومین نسل از تکنولوژی مک بوک خواهد بود.

صفحه نمایش مک بوک پرو جدید اپل (MacBook Pro 2016) نیز حدود 67 درصد از روشنایی و نسبت کنتراست بهتری نسبت به نسل گذشته برخوردار است و 25 درصد رنگ‌های بیشتری را نیز پشتیبانی می‌کند. اپل ادعا می‌کند با توجه به تمام برتری‌هایی که این صفحه نمایش نسبت به نسل گذشته لپ تاپ های آن‌ها داشته، اما به لطف توسعه اصولی از مصرف برق به مراتب کمتری بهره می‌برد.

مک بوک پرو جدید اپل

دو نسخه 15 و 13 اینچی حاوی تاچ بار و یک نسخه 13 فاقد تاچ بار برای جایگزینی با مک بوک ایر

از نظر پردازنده، نسخه 15 اینچی مک بوک پرو جدید اپل مجهز به یک چیپ Core i7 اینل با مموری 2.133 مگاهرتز است. این چیپ همچنین حاوی کارت گرافیک ATI Radeon Pro بوده که تا ظرفیت 4 گیگابایت قابل افزایش خواهد بود. شما می‌توانید یک حافظه 2 ترابایتی اس اس دی را نیز با سرعت 50 درصد بیشتر در اختیار داشته باشید. به ادعای اپل بلندگوهای نسخه 15 اینچی مک بوک پرو 2016 قدرتمندتر هستند و از محدوده دینامیکی 2 برابری برخوردارند.

مک بوک پرو جدید اپل

اما در نسخه 13 اینچی این لپ تاپ مدرن کمی دست کاربران بازتر است و می‌توانند بین دو پردازنده Core i5 و Core i7 اینتل همراه با کارت‌های گرافیکی Intel Iris Pro دیوایس مورد نیاز خود را خریداری کنند. با این حال از نظر حافظه (بر خلاف آیفون 7) هیچ تفاوتی بین سرعت نسخه‌های 15 و 13 اینچی این لپ تاپ نخواهد بود.

هر دو نسخه مک بوک پرو جدید اپل (Apple MacBook Pro) به چهار درگاه تاندربولت 3 یو اس بی نوع C مجهز هستند که خوشبختانه هر چهارتای آن‌ها می‌توانند با قدرت بالایی برای شارژ مورد استفاده قرار گیرند. علاوه بر این در اینجها فقط یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون دیده می‌شود و دیگر خبری از اسلات کارت حافظه اس دی و یا هرگونه درگاه ورودی دیگری نخواهد بود. اپل می‌گوید که درگاه‌های USB نوع C می‌توانند جایگزین قدرتمندی برای تاندربولت، یو اس بی، DisplayPort، HDMI و درگاه‌های VGA باشند. این بدان معناست که متاسفانه مک بوک جدید اپل دیگر از MagSafe پشتیبانی نمی‌کند.

مک بوک پرو جدید اپل

عمر باتری از دیگر موارد مهمی است که در انتخاب این لپ تاپ توسط کاربران حرفه‌ای کامپیوتر می‌تواند تاثیرگذار باشد. به گفته‌ی اپل عمر باتری در هر دو مدل مک بوک پرو جدید به 10 ساعت ارتقا پیدا کرده که نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر کمی بیشتر است.

مک بوک پرو جدید اپل

علاوه بر رونمایی از دو مدل 13 و 15 اینچی مک بوک پرو جدید اپل که هر دو حاوی تاچ بار بودند، این شرکت همچنین از یک مدل 13 اینچی ارزا قیمت‌تر نیز رونمایی کرد که قرار است جایگزین مک بوک ایر شود. این مک بوک در مقایسه با مک بوک ایر قدیمی اپل از ضخامتی حدود 2 میلی‌متر کمتر بهره می‌برد و میزان وسعت صدای آن نیز 13 درصد بیشتر شده است. در این محصول همچنین به جای 4 درگاه تاندربولت 3 یو اس بی سی نیز موجود در دو نسخه اصلی، تنها دو درگاه وجود دارد و همچنین از پردازنده کم قدرت‌تر Core i5 اینتل استفاده می‌کند.

مک بوک پرو جدید اپل

قیمت مک بوک پرو جدید اپل

نسخه 13 اینچی فاقد تاچ بار با قیمت 1499 به فروش می‌رسد و این درحالیست که می‌توانید با پرداخت 1799 دلار مدل حاوی این نوار لمسی را خریداری کنید. علاوه بر این قیمت بالارده‌ترین نسخه، یعنی مدل 15 اینچی مک بوک پرو جدی اپل نیز 2399 دلار خواهد بود. در حال حاضر شما می‌توانید هر سه مدل را سفارش دهید اما تنها مدل ارزان قیمت 1499 دلاری قابل تحویل سریع به مشتری خواهد بود. بنابراین اگر قصد خرید دو مدل دیگر حاوی تاچ بار را داشته باشید باید حدود 2 الی 3 هفته پس از سفارش، منتظر بمانید.